Het bejaarden reisje naar de Beekse Bergen. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Cora Noordzij - WaarBenJij.nu Het bejaarden reisje naar de Beekse Bergen. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Cora Noordzij - WaarBenJij.nu

Het bejaarden reisje naar de Beekse Bergen.

Blijf op de hoogte en volg Cora

30 Januari 2018 | Oeganda, Kampala

Het afgelopen weekend stond in het teken van onze safari.
Vrijdag werden we al vroeg wakker door de wekker. Onze chauffeur zou ons om kwart voor 8 ophalen. In Rhoon kennen we het Rhoons kwartiertje maar hier hebben ze het Oegandese uurtje. Efin om 9 uur stond er een Jeep voor onze neus. Met 4 vrouwen van middelbare leeftijd gingen we op stap. Op het programma stond de Murchison falls national park safari. We waren voorbereid op een lange trip er naar toe.
We reden met de Jeep de stad uit en kwamen in een groene omgeving terecht. Kleine dorpjes reden we langs met typisch afrikaanse markten. Genoeg te zien onder weg.
Halverwege onze reis stapten we uit bij de neushoorn range. We gingen te voet op zoek naar neushoorns. Met de nodige instrukties zoals stil zijn, achter een boom schuilen als er een aankomt en respect hebben voor de dieren gingen we op pad. Best spannend om ee zo dicht bij te zijn, en zeker als een mede reiziger een hoestbui krijgt. Met een toren hoge adrenaline spiegel reisde we verder.
Het rijden ging best aardig totdat we de weg af gingen. We kregen een zogenaamde afrikaase massage. Heel veel hobbels en kuilen in het zandpad. Onze nieren zaten achter onze oren en onze longen waren in onze bovenbenen gezakt. Gelukkig hadden we allemaal een vast gebit anders waren we die echt verloren. Tegen de avond kwamen we op onze slaap plek aan. Even alles weer recht trekken, en na een maaltijd was het tijd om naar bed te gaan. Het wild liep al op de camping en er was weinig tot geen licht. En zoals het gaat met de oudere generatie moest ik (Cora) plassen. Maar overal hoorde we geluiden en ik durfde niet mijn huisje uit. Dus een echte goede nachtrust was er niet bij. 's Morgens vroeg moesten we al verzamelen om in onze Jeep wild te spotten. We hebben alles gezien behalve het jachtluipaard. Het was in één woord fantastisch. Na de lunche zijn we met een boot de nijl opgegaan en hebben krokodillen gespot. Het was een fantastische dag.
De nacht hebben we doorgebracht in een typisch afrikaans hutje en 's morgens was het weer vroeg dag om in het bos te voet chimpansees te zoeken. Gelukkig hebben we er een groot aantal gezien. Ook dit was weer een belevenis apart.
Na deze ervaring kunnen we weer vol goede moed de week beginnen.
Nou en onze week begon weer spectaculair. Onze boda boda driver had een andere route in de planning. Even dachten we dat we beland waren op de zwarte cross om vervolgens aan de TT van Assen deel te nemen,maar helaas bleek het te gaan om de politie te ontwijken. Gelukkig zijn we heel huids aangekomen en konden we onze wekzaamheden weer voortzetten.

• 30 Januari 2018 - 13:59

Iris:

Fantastisch verhaal weer

• 30 Januari 2018 - 14:02

Iris:

O, dat was niet m’n hele reactie. Fantastisch verhaal weer :)
    Lijkt me ook heerlijk trouwens, zo’n Afrikaanse massage. Enne... gelukkig hebben jullie Sofie ook nog gespot!
    Xx Iris

• 30 Januari 2018 - 16:47

Ruth:

Wat een avonturen weer! Klinkt als een geslaagd weekend. Even opgeladen voor de laatste 2 weken Afrika. Dikke kus!

• 30 Januari 2018 - 17:09

Lineke Van Der Schelde:

Wat een mooie ervaring, Cora.

• 30 Januari 2018 - 18:01

Anja Bakhuisen:

Zou wel eens een film van jullie willen zien, klapperende tanden, zakkende longen en nieren in oren :-), ik zie het allemaal voor me, het zal zeker fantastisch en spannend zijn geweest. Hopelijk wel op tijd je blaas kunnen legen, ik moet er ook niet aan denken.......een neushoorn in je bil of een ander roofdier. Nog even, het gaat best wel hard de tijd. Je man komt zaterdag bij ons eten en dan ben je er al weer een week later!

Groeten Anja

• 30 Januari 2018 - 18:19

Joke De Brons:

Een geweldige ervaring weer!